dijous, 15 de març del 2012

XIII Marxa dels Castells de Segarra





Amics ... aqui deixo la meva kronika i alguna foto ...
L'Avantmatx: Calçotada amb els amics de Lleida dissabte. La Meri i jo limitem la ingesta de calçots a 10 per cap, per evitar possibles desordres estomacals en cursa. Penseu que la Segarra no son els Pirineus, i d'arbres n'hi ha més aviat pocs ... Fem nit a Tarrega, aprofitant que hi viu la germana de la Meri, per guanyar una mica de temps al matí. Abans de dormir, encenc la tele i fan el betis-madrid. Acaba de marcar el CR el 1-2. Abans d'apagar, el Betis fa el 2-2. Ja veig que estic perdut, que avui patiré. Shit. Efectivament, es consuma la meva predicció; fins les dos del matí estic maleint "el fin de ciclo" en tots els idiomes que conec. Això ho puc pagar a la cursa.

La Cursa: Despertador a les 06:00. S'espera sol, fred i calor. Començarem a 2º i arribarà fins 20º. Esmorzar lleuger i anem cap a Cervera. Alli ens espera una amiga de la Meri, que tambe es diu Meri, per la qual cosa a partir d'ara les anomenaré les Meris. El personal es curiós; hi ha 2200 persones de tota mena i color; des del tipus kilian, supermegaequipat, que la farà en 4 hores i pico, fins al tipus "panxut" que porta barretina, cinta de centre excursionista i bota de vi. Aparquem al costat d'una furgoneta on uns tios en malles i samarretes térmiques s'estan fumant uns petas. Això es relaxació precursa. Es doping? A les 7h, sense retard, que fa fred, arranca. La sortida es molt massificada, amb la qual cosa, els primers km són mes o menys com entrar al metro de les corts quan acaba un partit del barça; una experiència de difícil comprensió. El recorregut, es força pla; D+1200 i 54km vol dir molt pla. Tenim previst caminar al pla i pujades, i correr suau a les baixades. Aquest sistema ens permet anar a uns 6,6-7km hora. Amb les parades técniques que han de fer les meris, acabem navegant a uns 6,5km hora. Als 10k arribem al castell de Florejacs, i ens espera un potent esmorzar. Xocolata desfeta, varis tipus de coca, fruita, ..., ja veig que les barretes i gels que porto a la motxi quedaran per altra ocasió. Seguim passant castells, i varis punts on trobem fruita, gominoles, fruits secs, croissants de xocolata, "xuxos" ... deu meu, com algu es pot marcar objectiu de temps en aquestes condicions? Mes o menys a les 13h avistem Guissona, que es un poble empegat al supermercat que li ha donat nom. Allí ens espera el dinar. Des de fa uns km, la meri-amiga camina amb dificultats, i anem als podolegs de guardia per a que ho mirin. Redeu! Allí on hi havia d'haver dos peus, hi ha una colonia de butllofes. Mentre ho curen, la meri i jo aprofitem per dinar. Brutal, botifarra i cansalada a la brasa, embotits variats, ..., fins i tot podies fer una carajillo de whisky!!! Acaben de canviar-li els peus a la meri-amiga, dina alguna cosa i despres de pillar-me 6 donetes, continuem. Portem 37km i la parada, les butllofes i sobre tot, els donetes ens afecten, pero com el Garmin ja està sense bateria, ho podem suportar. Ara ja no correm a les baixades; els meus crits motivadors ja no poden convencer ningú, però es que tant l'una com l'altra ja no caminen normal. Més menjar faltant-ne 10 i faltant-ne 5, mes castells que ja no mirem. Ens han passat uns tios vestits de trabucaires. Jo, amb unes malles mizuno i una samarreta de kronik i una jaqueta brooks, passat per uns trabucaires. Nomes comparable quan a la meva primera mitja, a Sant Cugat, em va adelantar el famós pallasso. Ja no importa, ja hi som, ja es veu Cervera .... ens han vingut a rebre els nens i uns amics ... i piano piano, ja hi som .... 9h 54min (incloent gairebe 1h 30 de parades ...). 

El Post-Partit: De cara a Cap de Rec, dono l'entrenament per molt bo. Al final, no deixa de ser un problema de peus i cames, més que de cor i pulmons, així que cal fer distancia i endurir-se. No crec que fer series tingui massa sentit quan parlem d'aquestes distancies. Ja se que Cap de Rec es 3 vegades més desnivell, pero en comparació amb el que el quique i el david van fer a Ordino, que era la meitat de distancia, segur que es menja millor. Es una cursa totalment recomanable, doncs el recorregut es força bonic i molt millor organitzada que moltes a bcn. L'any que ve m'agradaria fer-la corrent al pla i les baixades, i caminant a pujades, crec que s'hauria de fer be en 6h30 com a molt. I finalment, felicitar efusivament a les meris, doncs te molt pero que molt merit acabar com van acabar. Peus desapareguts, tornell colpejat, ..., pero voluntat de ferro. Segur que no serà la ultima que fan!!!


Ens veiem al sopar ....

xavi
Impresionant, krònika molt bona, m'he divertit molt i, al mateix temps, us felicito per la gesta. Em trec el barret.
(sense comentaris respecte al tema trabucaires).
Fins aviat!
Oriol
Felicitats als tres! Em venen ganes de fer-la ara mateix!
 
Xavi, impressionant!
El dilluns ja vaig trucar a la teva dona per presentar-li els meus respectes.
Felicitats!
Quique 
Gràcies Xavi per a aquesta magnífica krònica. Acabes de marcar una fita molt alta...
La marxa sembla espectacular, el menú immillorable, i si a més ets capaç d’acabar, tot un èxit! FELICITATS!!! Pau.
 

Moltes gràcies a tots per les vostres felicitacions..
Els que em coneixeu sabeu que sòc caparruda i si em proposo una cosa..normalment l'aconsegueixo
També us he de dir que teniu molta sort de tenir al Xavi com a Krònic...es un entrenador magnific,un company de carrera inmillorable i sobretot quan se li acaba la pila del Garmin...es meravellós..ja no sentiem  dir,...vinga que estem baixant el ritme..vinga que es fará de nit...ufff

No de veritat..es una cursa molt xula i molt recomanable!!
Ens veiem a la cursa de Bombers!!

Petonets

 En serio, m'estic emocionant.
ORL




Caram, gairebe 10h de marxa, primer amb petas i per acabar amb xuxos, com els vells temps pero de dia..... i amb la dona. Es molt bestia.
Felicitats.
Xavi, nomes dones detalls de les llages de la Meri. ¿no ens amagues res?
Eduard


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada